第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?


サウンドオブミュージック(377)


———————————【377】———————————————

 I laughed right out:

    “Oh Captain, I understand nothing  at all  about  housekeeping.
      You see,  in boarding-school  and  then  in  the  novitiate
      I learned many other things,  but  not that. ”     

    “But couldn't you learn it out of a book ? ”

  he asked after a little hard thinking.

    “The other day I saw in the window of Hoellriegel's Bookstore
      a book on housekeeping. ”

 
———————————— (訳)————————————————
                  
 私は笑ってしまいました。

   「まあ大佐、私、家事のことは、てんで分かりませんわ。
    だって、寄宿学校を出て、すぐに修道院に入ったので
   すもの。ほかのことなら、まだしも、そればかりは、
   ちょっと。」   

    「本でなら、学べるじゃありませんか?」

 大佐はしばらく沈思して、そのように切り出しました。

 「先日、ヘルリーゲル書店のショー・ウィンドーで、
  家事の本を見かけたのですがね。」