第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(英語学習)サウンドオブミュージック(655)

 
サウンドオブミュージック(655)
𝓢𝓞𝓤𝓝𝓓 𝓞𝓕 𝓜𝓤𝓢𝓘𝓒


—————————【655】———————————————

 In  those  days  we  reaped  the  first  harvest  of  that  
blessed  custom  we  had  started  long  ago  of  reading  
the  Gospel   together   with  the  children.    At  every  
crossroad,   in  every  tribulation,   one  word  or  other    
would  pop  up   that  seemed  made  for  the  occasion.
“ Whatsoever  you  shall  ask, ”  said  Our  Lord,
“ you  shall  receive.”


——————————(訳)————————————————

  その当時は、私たちは子供たちと福音書を読み始めた
祝福されるべき良き習慣の初めての収穫をしていました.
いかなる困難な岐路にあっても、いかなる試練に遭遇し
ようとも、その場に必要な言葉が浮上するのです.
 「求めよ」。そう主は言いました.「さらば与えられん」
と.


..—————————⦅語彙⦆————————————————
           
tribulation:苦難、試練
be at a crossroads:重大な岐路に立つ
    Our ompany is now at a crossroads.
    わが社が今、岐路に立っている.