第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(335)(英語学習)サウンドオブミュージック


サウンドオブミュージック(335)

  
———————————【335】———————————————

Pictures of huge Christmas trees and happy children's faces 
continued to busy my mind.   There was one picture, especially,
which I could not shake off, try as I would :

   When I was about to leave the house for Midnight Mass, 
the Captain had come out of his room and, taking my hand in 
both of his, had said:  

   " I always feared Christmas more than any other day.
    But this year you have made it very beautiful for us.
    Thank you. "


—————————————(訳)—————————————————
                
大きなクリスマスツリーと幸せそうな子供たちの顔が、
私の心に残像が忙しく切り替わりあれこれと映り続けて
いました。  残像の中で、特に大きい1枚が、いくら振り
落とそうとしても、心から離れない1枚の残像がありました;

 私が深夜ミサ参列のため、館を出ようとしたとき、
大佐が自分の部屋から出てきて言ったのです:

 「私はね、いつもクリスマスの日が怖かったのです。他の
  どんな日よりも。でも今年は違った。私たちにとって、
  とても美しい日にしていただいた。ありがとう。」