第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(50)(英語学習)


サウンドオブミュージック(50)


—————————【50】——————————————
 
Pushing the hat back a little, I saw a driver's cap.

" Is this the bus for Aigen? "

I asked. The toothpick man nodded.

" When are you leaving? "

" At once. "

For a moent he looked searchingly around to see whether
there were any more passengers.
I spepped in and sat down on the right front seat, my precious
belongings close besideme.
My satchel looked exactly like the bag of a country doctor.

 

——————————(訳)—————————————

帽子を少し押し戻してみると、運転手さんの帽子が見えました。

「これ、アイゲン行きのバスですか?」

尋ねてみました。
つまようじ男はそうだと頷きました。

    「いつ出発するの?」

「すぐに出ますよ。」

運転手さんは、他に乗客がいないかと少し辺りを
見回します。
私はバスに乗り込み、大切な荷物は自分のすぐ隣に置き、
右前列の席に座りました。 
私の肩掛けかばんは、よく地方のお医者さんが
持つかばんとそっくりです。


—————————《語句》——————————————

satchel 肩掛けかばん