第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(561)(英語学習)サウンドオブミュージック


サウンドオブミュージック(561)


—————————【561】———————————————————

Georg, with Laura and all the smaller ones, were to follow 
in a few days by car; and  Peter wanted to go ahead by 
train  to  take care of the luggage.  There were not many 
cars  on  the  highways  at  that time,  and  the country 
through which  we cycled was so unearthly beautiful——
we had a wonderful,  wonderful time.   In five days  we
were in Pola,  where we met the rest of our families  and, 
eating  the most delicious fried fish  and drinking the dark
native wine,  we sat  together  until  deep  into the night,   
telling of our adventures.

——————————(訳)————————————————————

 ゲオルクは、ローラと小さな子供たちみんなと一緒に
2~3日して車で追っかけることになっていました:そ
してペーターは別送りの荷物が気になるので汽車で先に
行きたいと言いました.国道はあの頃はたいして車は走
っていませんでした.私たちが自転車で走り抜けた国は
この世とは思えないほどの美しさでした——素晴らしい
とても素晴らしいひとときでした.5日間で私たちはポ
ーラの町に着きました.かの地で私たちは家族の他のメ
ンバーと合流しました.食事はとても美味しい魚フライ、
お酒は濃赤色の地酒ワインをいただきました.ここに来
るまでの数々の冒険話に花を咲かせ、私たちは、深夜遅く
まで共にそこに座り込みました.


—————————⦅語彙⦆———————————————————

unearthly:(形) この世のものではない(ような)     
dark:(形) 色の濃い、深みのある、豊かな