第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(361)(英語学習)サウンドオブミュージック


サウンドオブミュージック(361)


————————————【361】————————————————
                    
Up went the eyebrows again.

  “ My goodness, did you think I was marrying the children ?
    What a queer little person you are !”

This decided me.  I  knew instinctively that I couldn't stay ;   
I wouldn't fit in any more.    So  I repeated stiffly :   

  “ I have made  up my mind.  I shall pack and leave 
     immediately.”

Now the Princess was really worried  and after another unsuccessful
attempt to make me change my  mind,  left  me  rather  hurriedly.
With trembling fingers,  I started to empty my drawers.


  
————————————— (訳)————————————————— 
           
またもや眉がつり上がりました。

  「まあ、あきれた。私が子どもたちと結婚するとでも?
   随分可笑しな方ね !」 
  
この言葉が決定打でした。 本能的に私はここにはいられないと
悟りました。もう、ここには私の居場所はありません。 そこで、
私はかたくなに、繰り返し言いました。


  「私、決心しましたわ。荷物をまとめて、ここを出て行き
   ます。」

そしたら、今度は王女様の方が、心配して、私の気持ちを変えよう
と、あの手この手で言いよってきますが、それがあだで、返って私
は急ぎだしました。震える指でタンスを空にし始めました。