第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(153)(英語学習)


サウンドオブミュージック(153)

 


———————————【153】——————————————————
                  
    " The shining hero of Austrisa's youth became a siloent man
        with an empty look in his eyes,"  

  the Baroness went on.

     " He moved his seven children from the familiar scenes of his
       happiness to this newly purchased estate, which is not haunted
       with memories.
       He became restless.   He tried to go back to sea again.
       He started the Vago Shipping Company.
       After that he went into the lumber business, which he soon gave
       up to try to do something with ships on the Danube.
       He travelled, he went on long hunting trips,   He again tried 
       different business, but nothing thrives if done with an aching
       heart."
        

————————————(訳)———————————————————
                   
    「輝けるオーストリアの若い英雄はうつろな目をする寡黙
     の人となってしまいました。」

  夫人は続けます。

    「大佐は7人の子供を慣れ親しんだ幸福の土地から
     新しく購入した地所へ移します。
     思い出になるものを見ずにすむように、そうしたのです。
          大佐は落ち着きませんでした。海に復帰しようとしました。
     海運事業に乗り出し、それから、木材事業も手がけました。
     が、すぐにドナウ川船舶関連事業に乗り換えました。
     大佐は旅をしました。長い狩猟度にでました。そして
     また別の事業を始めようとしました。しかし、痛む心では
     繁栄は望めませんでした。」