第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(125)(英語学習)

サウンドオブミュージック(125)


————————————【125】—————————————
                     
On the third day after my arrival the Baron left for a hunting trip
in Hungary.   The same evening Baroness Matilda said to me during
supper :  

     " When all the children are in bed, wouldn't you like to 
       come over to my room ? "

I accepted gladly, and started immediately to list in my mind the
most important questions about the children, the house, and last,
but not least, he Captain himself.


——————————————(訳)———————————————
          
   
私が来てから3日目、男爵大佐は狩猟の旅行にハンガリー
出かけました。  同じ日の夕方、マチルダ男爵夫人が、夕食中に
私に言いました。

   「子供たちは、みんな何時に寝るんですか?
    私の部屋に、いらっしゃらない?」

私は、お誘いを、喜んでお受けしました。そして直ちに、子供たち
のことや、家のこと、聞いておきたいこと、そしてもちろん
大佐のことも、すべて頭の中で、リストアップしました。