第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

サウンドオブミュージック(102)

サウンドオブミュージック(102)


—————————————【102】————————————————
               
At the foot of the bed stood a simple stool on which lay my shabby, 
worn satchel and the unfortunate little hat ; 
the guitar leaned against the bed.   They felt like strangers here,  and so did I.
I sat down on the stool,  took them into my lap,  and for a moment I was
quite forlorn and lonely,  when a rich,  strange sound made me jump up :
the dinner bell.


—————————————(訳)—————————————————
                        
ベッドの足元に、スツールがあり、その上に私のみすぼらしい、
すり切れた鞄と不幸な帽子が置かれていました。
それらは、ここでは、よそ者のようです。そう、この私も同じく
よそ者のよう。
私は、このスツールの上に座り,鞄と帽子を膝にのせ、しばらく
孤独と寂寥感にひたりました。そのときです。大きな奇妙な音が
して、私は飛び上がってしまいました。 それは夕食のベルでした。

 

—————————————《単語》—————————————————

                       
 forlorn (形) ① (文語)見捨てられた、孤独な
        ②  わびしい