第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(73)(英語学習)


サウンドオブミュージック(73)


——————————— 【73】————————————————
  
  " Yes, m'm. "

" I am the new teacher. Are you the Captain? "

Not a muscle moved in the tanned face.

" No, m'm, I am Hans, the butler.""

" How do you do, Hans,"

and I stretched out my hand to greet him.
He shook it a bit hastily, I thought, and didn't seem quite
at ease.
He took my satchel and ushered me through a double
glass door into a great hall, which extended the full height
of the house, bade me sit down, and disappeared quietly
before I could say another word.  I was somewhat disappointed.
In the small mountain village of Tyrol where I came from and
where everybody knew everybody else, we were never in
such haste.


————————————《訳》———————————————––

  「そうでございますが。」

  「私、新しく来ました教師です。
   大佐でございましょうか?」

日焼けしたその顔には、いささかの動きもなかった。

  「いいえ、奥様、私は執事のハンスでございます。」

  「ハンスさん、初めまして。」

そう言って、握手挨拶のため、手を差し出しました。
執事は少し慌てたように、握手に応じてくれましたが、
あまり気軽な様子ではないように見受けられました。
執事は私の荷物を取り、二重ガラスドアを通り、
天井が吹き抜けの大広間へと案内してくれました。
そして腰を下ろすよう勧めてくれました。
声をかけようとしたのですが、その前にさっさと、静かに
さがってゆきました。
ちょっぴり、がっかりです。私の出身の山村、チロルなんか
では誰もが、みんなのことを知っている山村なんかでは、
あのようなせっかち人間はいなかったのですもの。


——————————— 《語句》————————————————
     
tanned (形) 日に焼けた
ushered √usher (他) 先導する、 案内する、
satchel 小型カバン、肩掛けカバン