第1教室:『サウンドオブミュージック』(英語学習)

『サウンドオブミュージック』はマリア・フォン・トラップの自叙伝です.ご一緒に読みませんか?

語学学習日記(31)(英語学習)

サウンドオブミュージック(31)


—————————————【31】———————————————
     
Then came a few instruction: On my day off I should always come
back to the convent; I should remember the doctor's advice to
get enough sleep and exercise — but moderate, moderate; and finally,
I should always bear in mind that my home and place was Nonnberg,
and although I had to deal with the people of the world,
I was just loaned to them.

 

—————————————(訳)——————————————
    
それから夫人からは、二言三言、注意事項がありました。
おれは、私が休みをもらった日は、いつでも修道院に来ること、
医者のアドバイスを忘れないこと、
よく寝て、運動をすること、運動は適度にすること、最後に
こういわれました。私の故郷は、ここノンベルクであり、
俗界の人々とかかわりあっていても、それを忘れないこと、
私は、ただ貸出しされているだけの身なのだから。


—————————————《語句》——————————————

convent 女子修道院